Wet Toekomst Pensioenen: wat vertel je je werknemers?
De Wet Toekomst Pensioenen verandert de manier waarop werknemers pensioen opbouwen. Veel werkgevers zijn al druk met keuzes maken, maar minstens zo belangrijk is: wat communiceer je naar je medewerkers? Want onduidelijkheid leidt tot vragen. Of erger: wantrouwen.
Heldere communicatie voorkomt onrust
Werknemers willen weten:
- Wat verandert er voor mij?
- Wanneer gaat dat gebeuren?
- Moet ik iets doen?
Goede communicatie begint met een duidelijke planning. En precies daarbij helpt ABC Pensioen jou als werkgever.
Praktische checklist: helder communiceren over pensioenverandering
Samen met onze pensioenadviseurs ontwikkelden we een checklist. Daarmee krijg je snel inzicht in:
- Wat je op welk moment moet communiceren
- Hoe je complexe informatie begrijpelijk maakt
- Op welke manier je medewerkers betrekt bij de verandering
Of je nu een eerste aankondiging doet, of in gesprek gaat over de nieuwe regeling: met deze checklist sta je sterker.
Laat ABC Pensioen het werk doen
Bij ABC Pensioen nemen we niet alleen het advies en beheer uit handen, maar helpen we ook jouw medewerkers te begrijpen wat er speelt. Zo maken we samen pensioen begrijpelijk én persoonlijk.
Op tijd beginnen loont. De deadline voor aanpassing naar de WTP komt snel dichterbij.
Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met communicatie over de nieuwe pensioenregeling?
Bel 0523 - 28 27 21 of mail naar info@abcpensioen.nl.
Aanbevolen